HIIIPOWER

Några inlägg tidigare så skrev jag lite om Kendrick Lamar och om Black Hippy gänget. Jag vill fortsätta med att förklara vad meningen med HiiiPower är. Jo, egentligen för att jag helt enkelt stör mig på alla posers som går på vissa låtar och viftar med 3 fingrar uppe i luften som om ja.. jag tror jag gör mig tydlig.
 
HiiiPower är egentligen en låt som Kendrick skrev tillsammans med J.Cole som hjälpte till att producera den. Men till ytan så har den mycket mer att säga. Det är ett sätt att leva på. Inte en religon eller så, men just att inte falla för den nya världens order. Dem 3 i:n står för hjärta, ära och respekt. På så sätt som vi tar hand om oss själva. I princip den enklaste formen att representera genom att ligga över allt galenskap, all skitsnack. Oavsett vad världen går igenom, kommer du alltid att hålla din värdighet och oavsett vad du tycker negativa är i ditt liv. Att övervinna det och fortfarande ha självrespekt. 
 
-''Who said a black man in the Illuminati
Last time i check, that was the biggest racist party''
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0